torsdag 1 april 2010

På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest!

Men skärtorsdag är dagen då det känns som allra bäst. Beningarna tempar på och verkar bara gå och vänta på att vi allihopa ska trilla av pinn så försäkringspengarna kan ros i hamn. Men så lätt blir man inte av med Mr Frust!

Denna inledande påskdag till ära kommer jag runt midnatt att bege mig ner till Grönkulla och göra området osäkert. Med mig på kvasten tar jag koltrasten som till vardags går under benämningen "Svarten". Kolis och jag tänkte inleda detta påskfirande med att trampa upp samtliga gräsytor som äntligen går att skymta under den förbaskade snön. Jag tar mig en tugga gröngräs, medan Trastis käkar upp en daggmask eller två. Därefter kan man kalla påsken invigd, och vi fortsätter nattens eskapader på ett än så länge hemlighetsstämplat sätt!

See you in the darkness... // FRUST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar